ČT upravila hlasitost reklamy
| redakce | tiskČeská televize (ČT) začala regulovat hlasitost reklamních bloků podle normy Evropské vysílací unie (EBU). Na zasedání Rady ČT o tom informoval generální ředitel veřejnoprávního média Petr Dvořák.
Regulaci hlasitosti reklamy prosazuje skupina poslanců ze všech sněmovních stran. Sankce mají podle předlohy dosáhnout 10 tisíc až 5 milionů korun.
ČT řeší problematiku hlasité reklamy dříve a změny proběhly postupně na všech programech ČT. Cílem bylo sladit hlasitost jednotlivých kanálů proti sobě.
"To znamená, pokud divák přepíná z jednoho kanálu České televize na druhý kanál, tak aby nedocházelo k prudkému a náhlému zvýšení hlasitosti, které by mohlo působit rušivě pro diváky
," uvedl Petr Dvořák.
Dodržování hlasitosti stanic má kontrolovat Rada pro televizní a rozhlasové vysílání.
zdroj: ČTK, Novinky.cz