Quantcast

CS Link, Skylink: Servisní poplatek za každou kartu, ne za uživatele

| Tisk

logo Společnost M77 Group, vlastník satelitních služeb Skylink a CS Link zavádí od září tzv. servisní poplatek, který bude vybírat za příjem neplacené nabídky. O chystaných změnách je dnešní rozhovor. Na otázky webu parabola.cz zodpovídal Marek Němec, mediální zástupce společnosti M77 Group S.A.

Parabola.cz: Společnost M77 Group, která vlastní satelitní služby Skylink a CS Link, dnes oznámila, že v září zavede tzv. servisní poplatek pro diváky, kteří sledují jen neplacenou nabídku. Proč se servisní poplatek zavádí?

logo Marek Němec, PRAM: Poplatek, který zavádíme, je za služby spojené s příjmem satelitní televize. Přicházíme s ním také proto, že mnoho problémů, které jsme nuceni řešit, způsobují okolnosti mimo kontrolu Skylinku (ukončování podpory karet CryptoWorks, přelaďování určitých programů, upozorňování na nekvalitní přijímače, …). Mimoto se zákaznická základna se za uplynulých 5 let zdesetinásobila a díky technickému rozvoji využívají naši zákazníci stále novější satelitní přijímače s pokročilými funkcemi. S tím vším se pojí rostoucí nároky na zákaznický servis a další provoz satelitní televize.

Bezplatný přístup k neplaceným kanálům poskytovaly platformy CS Link a Skylink po mnoho let. Proč se přichází s poplatkem až nyní?

Když jsme začínali, zákaznická báze ani nabídka programů nebyly zdaleka tak široké jako dnes. Už jen obsluha a technická správa této báze s sebou nese značné náklady. Zákaznická základna se za uplynulých 5 let zdesetinásobila a díky technickému rozvoji využívají naši zákazníci stále novější satelitní přijímače s pokročilými funkcemi. V neposlední řadě jsme nuceni přejít na nový systém podmíněného přístupu Irdeto. S tím vším se pojí rostoucí nároky na zákaznický servis a další provoz satelitní televize. Jen pro upřesnění, servisní poplatek není vázán na programovou nabídku.

Jaké programy budou spadat pod servisní poplatek?

Vždy jsme prohlašovali, že bez poplatků je příjem programů, a to stále platí. Nabídka GRATIS zůstává bezplatná. Poplatek, který zavádíme, je za služby spojené s příjmem satelitní televize. Servisní poplatek nijak nesouvisí s licenčními náklady na jednotlivé programy. Na rozdíl od předplatného za programy, které hradí pouze uživatelé placených služeb, platí servisní poplatek pro všechny.

Je povinností uživatele servisní poplatek uhradit? Co se stane, když poplatek nezaplatí? Bude jeho registrace karty zrušena?

Je zde určité odkladné období, po které jsou uživatelé osvobozeni od platby Servisního poplatku. Termín 1. 9. 2012 se tak rozhodně nevztahuje na všechny uživatele satelitní platformy Skylink nebo CS Link. V ceně všech karet registrovaných před 1. zářím 2012 je zahrnut Servisní poplatek na 24 měsíců od data registrace, u karet registrovaných po tomto datu pak na 12 měsíců od data registrace. Povinnost hradit servisní poplatek vzniká až po uplynutí výše zmíněné odkladné lhůty. Tyto podmínky se vztahují i na karty Skylink VÝMĚNA.

Pokud ovšem uživatel k rozhodnému dni neuhradí Servisní poplatek, nebude moci přijímat žádné kódované programy, tedy ani kanály ze základní neplacené nabídky. Ke zrušení karty však nedojde. Její funkce bude obnovena po úhradě Servisního poplatku.

Někteří diváci mají více než jednu dekódovací kartu CS Link nebo Skylink v domácnosti. Jak vysoký budou platit servisní poplatek? Bude se platit poplatek za každou kartu nebo za domácnost?

Ano, servisní poplatek se hradí za každou kartu, ne za uživatele. Výjimkou je karta NEXT, u které je servisní poplatek zahrnut v ceně služby, není proto nutné jej hradit zvlášť.

Jakým způsobem se klienti CS Link a Skylink o zavedení servisního poplatku dozvědí? Ne každý divák sleduje internetové stránky platforem…

Všichni zákazníci, kterých se tato situace bezprostředně dotýká, budou postupně, přibližně s odstupem 14 dnů, osloveni adresným dopisem a vyzváni k úhradě Servisního poplatku. Adresný dopis jim bude doručen spolu s „odlehčeným“ magazínem Skylink TV obsahujícím programovou nabídku na jeden týden. V přední části magazínu budou přidány další 3 strany, na kterých podrobně rozepisujeme téma Servisního poplatku a nutnosti výměny karty, spolu s informacemi o možných způsobech úhrady. Nemělo by se tedy stát, že se informace k zákazníkům nedostane.

Většina českých a slovenských neplacených zakódovaných programů si na satelitu Astra 3B plně hradí všechny poplatky za distribuci signálu. Jak se provozovatelé stanic dívají na plán M77 Group zavést servisní poplatek?

To je spíše otázka pro ně. Servisní poplatek není vázán na konkrétní programovou nabídku, pokrývá výlučně náklady na provoz, administraci, technické zajištění a podporu poskytování služeb satelitní televize Skylink a CS Link včetně provozu zákaznického servisu. Nic z těchto nákladů provozovatelé uvedených stanic nehradí a hradit nemusí. Zároveň je potřeba si uvědomit, že vysílatelé zmíněných programů zpravidla neplatí platby za distribuci signálu naší společnosti, ale svému smluvnímu partneru, který pro ně satelitní distribuci zajišťuje.

Co na to (zavedení servisního poplatku - pozn. redakce) říkají jmenovitě veřejnoprávní Česká televize a RTVS/Slovenská televize?

Pro konkrétní odpověď byste se musel obrátit na zmíněné organizace, nerad bych mluvil jejich ústy.

Aktivní zákazníci placené televize Skylink a CS Link nebudou muset uhradit nový servisní poplatek. Jak to bude fungovat v případě, když si divák neabonent zaplatí servisní poplatek na rok a například za tři měsíce si objedná některý z balíčků či programů na ½ roku? Posouvá se platnost servisního poplatku na další období?

Servisní poplatek je zahrnut do ceny placených programů, takže za období, ve kterém si budete předplácet kteroukoliv z placených služeb, jej již nemusíte hradit. Předplatíte-li si například Servisní poplatek na rok a v průběhu této doby si na půl roku pořídíte placenou nabídku, bude vám účtování servisního poplatku na těchto 6 měsíců přerušeno a jeho platnost bude o stejné období prodloužena. Obdobně to funguje v případě platby SIPO.

Součástí neplacené nabídky CS Link a Skylink jsou i programy ve vysokém rozlišení (HDTV). Plánuje se jejich extra zpoplatnění?



Dovolím si znovu zopakovat, že Servisní poplatek nijak nesouvisí s programovou nabídkou. Neplacená programová nabídka zůstává i nadále bezplatná, zpoplatnění neplacených HD stanic neplánujeme. Poplatek, který zavádíme, je za služby spojené s příjmem satelitní televize. Servisní poplatek pokrývá náklady na provoz, administraci, technické zajištění včetně provozu zákaznického servisu. Kontaktní centrum nejčastěji řeší dotazy na nutnost výměny karet, přelaďování některých programů, problémy s kompatibilitou přijímacích zařízení či problémy na straně uživatele. Mnoho těchto otázek a tím vyvolaných nákladů je přitom způsobeno okolnostmi zcela mimo kontrolu našich satelitních platforem.

Jak to bude s platností karet Skylink a CS Link? Budou i nadále s tzv. neomezenou platností (=platné po celou dobu provozu kódovacího systému)? Nebo se chystají v tomto směru změny?

Nepřipravujeme v tomto ohledu žádné změny.

Děkuji Vám za rozhovor.

Martin Vyleťal





Reklama




Vybrané články